wtorek, 28 stycznia 2014

Domowy różany tonik!


Witajcie!
Mam dla Was przepis na bardzo prosty tonik nawilżający, który właściwie nadaje się do każdego typu cery. Teraz - na mrozy na zewnątrz i dające czadu ogrzewanie wewnątrz - jak znalazł :)
Dobry zwłaszcza dla początkujących, bo nie bardzo jest co zepsuć ;)
!00ml wystarcza na około 3 tygodnie, a że taki jest jego termin ważności - na luzie da się go zużyć bez dodawania konserwantu :)
Jeśli bardzo Wam zależy, żeby stosować go jako mgiełkę utrwalającą makijaż - trzeba dodać alkoholu. Ja nie przepadam za tym rozwiązaniem, więc odpuszczam ten krok.

Potrzebujecie:
- napar z płatków róży 92ml, albo hydrolat różany lub inny, napar z nagietka, z chabra, białej lub zielonej herbaty - co kto lubi.
- żel hialuronowy 1% 5ml
- ekstrakt z bluszczu w płynie 3ml 
- całkowicie opcjonalnie: olejki eteryczne: z drzewa różanego 2 krople, geraniowy 2 krople i  pomarańczowy 3 krople :) Możecie sobie darować, albo dodać takie, których zapach Wam odpowiada ;)

Dajcie znać, czy się przydało!
Pozdrawiam!
P.

8 komentarzy:

  1. mam pytanie ten napar z zielonej herbaty- mam normalnie zaparzyć zieloną herbatę i ostygniętą wlać? i mogę tylko to tego naparu doda kwasu hialuronowego??
    bo w chwili obecnej nic innego nie mam:-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaparz herbatę- oczywiście nie wrzątkiem, tylko gorącą wodą. Poczekaj aż ostygnie. Przecedź dokładnie, najlepiej przez sitko wyłożone chusteczką higieniczną. Dodaj żel hialuronowy i masz bardzo prosty tonik ;)

      Usuń
  2. Anonimowy22:24

    hej ;) czy używasz takiej zwykłej marketowej wody destylowanej? np Kamix.. ja jakoś ciągle mam opory przed stosowaniem takiej wody w kosmetykach ;/ znów ta apteczna do receptur jet praktycznie nieosiągalna ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uzywam takiej ze stacji benzynowej :D kazda woda destylowana jest odpowiednia :)

      Usuń
    2. Anonimowy23:33

      A ten ekstrakt z bluszczu jest obowiązkowy? Można go zastąpic czymś innym? Za co właściwie odpowiada? :)

      Usuń
  3. Zrobiłam duza ilosc hydrolatu i moje pytanie czy mozna mrozic hydtolat? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam konserwant naturalny eko, ile nalożałoby go dodać do 100 ml naparu?

    OdpowiedzUsuń